صدای شهر بی صدا

ایستادگان در غبار

چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۲ ب.ظ

http://media.president.ir/uploads/org/148784560312808900.jpg

بسم الله الرحمن الرحیم

ایستادگان در غبار

"ان چه در خوزستان در این چند روز برای مردم پیش امد واقعا دل انسان را میخراشد."امام خامنه ای 2/اسفند/95

حال خوزستان خراب است . مثل سال قبل مثل دو سال قبل مثل همه ی این سال هایی که گذشت،کمی شبیه زمان جنگ بله سال هاست که جنگ تمام شده اما خوزستان هنوز هم جنگ زده است.ایستادگان در غبار!مردم خوزستان را میگویم جایی که چند روزی است هوا نیست اب نیست برق نیست ..

اما به راستی به عنوان یک شهروند خوزستانی چه کسی را باید مسئول مشکلات این استان بدانم.مردم استان که مطالبات خود را با قدرت دنبال نمیکنند دولت مردان یا انحصار رسانه ای که باعث بی توجهی به بسیاری از مشکلات میشود.

بله انحصار رسانه ای ، پدیده ای که باعث میشود مثلا هر رخدادی در پایتخت پیش اید در صدر اخبار قرار بگیرد مثلا همین ماجرای غم انگیز ساختمان پلاسکو که بسیار هم موجب ناراحتی شد ، اما نحوه ی ارائه ی این خبر چگونه بود؟یه هفته ی تمام به صورت زنده نحوه ی اواربرداری و.. از شبکه های سیما مورد اطلاع رسانی قرار میگرفت و بخش عمده ی برنامه های خبری را به خود اختصاص داده بود . اما همزمان با این موضوع متاسفانه در یکی از محروم ترین مناطق کشور یعنی سیستان مردم با سیل مواجه شدند اما این موضوع اصلا پوشش خبری مناسبی نداشت!و اما خوزستان که باز هم مورد بی توجهی رسانه ها قرار گرفت.مردم خوزستان هم دیگر عادت کرده اند و میدانند باید در انتظار رسیدن این ریزگرد ها به تهران باشند تا این موضوع بولد شود و مسئولین برای ان چاره جویی کنند!

حرف از مسئولین پیش امد...

مدت ها بود که مردم خوزستان انتظار داشتند رئیس جمهور و یا رئیس سازمان محیط زیست برای برطرف کردن این مشکلات به خوزستان سفر کنند البته سرکار خانم ابتکار در این مدت معمولا زمانی به خوزستان امده اند که خبری از ریزگرد ها نبوده است!شاید قدم مبارکی دارند!الله اعلم...

اما اقای رئیس جمهور که چندی پیش خوزستان میزبان ایشان بود و پس از رفتن ایشان این سئوال در ذهن ها نقش میبندد که"این امدن و رفتن از بهر چه بود؟" جناب دکتر حسن روحانی در حالی به خوزستان سفر کردند که تاخیر غیر موجه و طولانی داشتند شاید بهتر بود قبل از ان که به عمان بروند سفری را برای بازدید از مشکلات خوزستان داشته باشند اما ظاهرا امدن ایشان با نیامدنشان فرق زیادی نداشت.هر چند سه سال و نیم است به سخنان حیرت اور دکتر روحانی عادت کرده ایم اما ایشان اینبار حیرت ما را به اوج خود رساند ایشون در اظهار نظری شاذ مسائل خوزستان را عذاب الهی عنوان کردند:"اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد عذاب الهی نازل می‌شود5/اسفند/95"شاید جناب رئیس جمهور قصد مزاح داشتند چون ایشان در مقام معلم اخلاق یا مبلغ دینی نیستند که مشکلات را از این بعد بیان کنند از ایشان انتظار میرود تدبیری برای مسائل بیندیشند.البته این سخن ایشان واقعا جدید بود چرا که عادت همیشگی خود را کنار گذاشته بودند و اینبار دولت قبل مقصر مشکلات نبود!پای عذاب الهی به میان امد البته با ان تذکر مقام عظمای ولایت امام خامنه ای مبنی بر این که:" درست است که برخی مسائل به چاره‌اندیشی‌های بلندمدت احتیاج دارد اما این حرف که وضعیت فعلی نتیجه به فکر نبودن گذشتگان است، کافی نیست و مشکلی را حل نمی‌کند و چند صباح دیگر نیز دیگران همین قضاوت را درباره ما خواهند کرد که چرا برای علاج مشکل مردم کاری انجام نشد.2/اسفند/95" بسیار مایه ی شرمساری بود که برای توجیه کم کاری های صورت گرفته  این بار هم پای گذشتگان را به میان اورد و نبش قبر کرد

اما شاید خوب باشد اگر اقای رئیس جمهور اولین سفر استانی خود به خوزستان را به خاطر اورند که خطاب به مردم خوزستان فرمودند:"اب اشامیدنی اهواز هفته آینده  وصل خواهد شد و برای خرمشهر و آبادان  تلاش پیگیر خواهد شد تا در زمانی کوتاه آن‌ها هم به ثمر نهایی برسد24/دی/92 "حتی اگر از شهر های کوچک و محروم هم صرف نظر کنیم مردم اهواز که این بنده ی حقیر به واسطه ی خویشاوندی با شهوندان اهوازی وضع زندگی ان ها را از نزدیک دیده ام هنوز اب اشامیدنی سالم ندارند و اب مورد نیاز خود را خریداری میکنند.

اگر وظیفه ی دینی امر به معروف و نهی از منکر ایجاب نمیکرد هیچ کدام از وعده های جناب رئیس جمهور را به ایشان یاداوری نمیکردیم و خطاب به ایشان میگویم بهتر است بیش از این نظاره گر این ستم به توده ی های مستضعف و محروم جامعه نباشید و خدای ناکرده باعث برانگیختگی محرومین نشوید که خواست دشمنان خدا و اسلام و انقلاب نیز همین بی اعتماد شدن توده ی های مردم نسبت به نظام و دولت جمهوری اسلامی است..

مردم گله مندند مثلا از بودجه ی 30 میلیارد تومانی که دولت برای رفع مسائل خوزستان قرار داده و متاسفانه این مبلغ هیچ دردی را دوا نمیکند...وعده هایی که به این مردم داده شد زیاد بود مثل همان وعده ی اختصاص دادن 3% از در امد نفتی به خوزستان...البته ظاهرا وعده ها عملی شده چون اقای رئیس جمهور خود را شرمنده ی کسی نمیداند.شاید هم مارا توصیه به عینک زدن بکنند به هر حال در این غبار غلیظ که خورشید تابان خوزستان هم دیده نمیشود عینک زدن بی فایده است.

بگذریم از این بدقولی ها...روز حساب بسیار نزدیک است. یقینا با همین صبوری ملت خوزستان بار دیگر دین خود را به اسلام و ارمان های انقلاب ادا میکند.ان شالله

جنگ شد ابادی از ابادان رفت ، خرمی از خرمشهر رفت .. نخل ها بی سر شدند ...بابا رفت ..عمورفت... دایی رفت...برادر رفت...بیست و هشت سال است جنگ تمام شده ولی هنوز خوزستان جنگ زده است.هوا میرود اب میرود برق میرود...اما هنوز زندگی جاری است مردم صبورند مردم ارامند مثل هور... خاک های سرگردان در هوا ارام تر!مردم عادی هیچ...ولی مگر نمیدانید خوزستان جانباز شیمیایی دارد؟!

امضا:فرزند کوچک خوزستان


۹۵/۱۲/۱۱ موافقین ۲ مخالفین ۰

نظرات  (۴)

۱۴ اسفند ۹۵ ، ۲۳:۵۶ خودت که خوب میدونی!
خانم مرضو خیلی طولانی بود نخوندم:)پ
ولی به نظر خوب میاد!
پاسخ:
:\
خانوم فو با اون همه کتاب خونی ازت بعید بود متن طولانی نخونیو
نوشته ی غم انگیزی بود :|

راستی وب جدید مبارک :)
به علاوه :تصویر پروفایلت خیلی زیبا و آرامش بخشِ :))
پاسخ:
اهم اهم:"|
ممنون:)
سلام..وبلاگ جدید مبارک.
خوش به حال خوزستان ک فرزندی مثل شما داره.
پاسخ:
سلام:)
براش متاسفم:|
۲۰ اسفند ۹۵ ، ۱۷:۰۲ خودت که خوب میدونی!
خانم مرضو! شرمنده:(
مایه شرمساریه که الان هم حال خوندن ندارم!
پاسخ:
خانوم فو:\از شوما بعیده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی